Life is like a Bride; Beautiful, Expensive, Precious and Hysterical

woensdag 27 april 2011

Uit de oude doos4: HET dilemma of DE dilemma

Keuzes maken, altijd lastig. Zoals nu. Ik wil een blog schrijven, maar waarover? Over de hoeveelheid tissues die ik al heb verbruikt durende deze verkoudheid? Over de taaltoets waar ik een negen voor moet halen? Over mijn portemonnee die steeds meer slinkt? Of over niks?
Inderdaad, misschien moet ik gewoon mijn mond houden. Technisch gezien houd ik ook mijn mond bij het schrijven van deze blog.. hmm.. Dilemma.^o)

Wat is een dilemma eigenlijk? Of beter gezegd; wanneer spreek je van een dilemma? Sommige mensen vinden het een dilemma wanneer ze moeten kiezen tussen verschillende schoenen. Andere mensen vinden de opwarming van de aarde een dilemma. Het kan aan mij liggen, maar ik vind die twee dilemma's nogal van elkaar verschillen.

Volgens het altijd fijne wikipedia is een dilemma een keuze tussen twee of meerdere alternatieven die even (on)aantrekkelijk zijn.
Als je naar de bovenstaande beschrijving kijkt, lijkt de schoenenkwestie meer op een dilemma, dan de opwarming van de aarde. Misschien is het niet helemaal politiek correct om te zeggen, maar wel wikipediacorrect.

Maar wat is dan het verschil tussen een keuze en een dilemma?:(()

Origineel gepost op: 18-09-2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten