Life is like a Bride; Beautiful, Expensive, Precious and Hysterical

woensdag 27 april 2011

Uit de oude doos1: mensen die graag water drinken hebben het recht nog niet om andere alcohol te verbieden

Wie nu nog regelmatig uitgaat of een kroegje pakt merkt dat er verschillende soorten drinkers zijn; de nog altijd intacte 'breezersletjes', de ik-doe-net-alsof-ik-veel-alcohol-heb-gedronken-maar-eigenlijk-lust-ik-het-niet-mensen, de échte alcoholisten, de 'drankje op z'n tijd' mensen, de echte uitgaansdrinkers en de 'ik-drink-niet-dus-dan-mag-jij-ook-niet-drinken' mensen.
Over die laatste groep wil ik het graag even hebben.

Zelf mag ik, door medicijnen, geen alcohol drinken. Ik weet dat het voor sommige een wonder lijkt, maar ik heb al bijna een jaar niet meer gedronken.
Nu ik dus 'niet meer drink' merk ik veel meer hoeveel zeikerds er rondlopen. Nu ik nuchter ben, god wat klinkt dat fout, nu ik zelf niet meer drink, valt me op hoe afkeurend mensen kunnen zijn, vreselijk!
Niet dat ik zo begaand ben breezersletjes en alcoholisten maar het is niet zo dat als je van water houdt je het recht hebt om alcohol te verbieden of af te keuren alleen maar omdat jíj zo bekrompen zijn.

Een week geleden was carnaval, een feest waarin bier ongeveer centraal staat, een uitgelegen kans dus voor antialcoholdrinkers om de grote hoeveelheden lucht los te laten tijdens iedere veelbetekende zucht, want oh, oh, oh, iemand besteld een biertje. Bel de locale politie!!!

Wàt is de reden dat deze mensen dit doen? Frustratie dat zij níet drinken? Of misschien, zoals in mijn geval, dat mensen niet mógen drinken maar graag wíllen drinken?
Of is het gewoon zo dat ze zich te goed voelen en zichzelf beter en belangrijker vinden dan de wel-drinkers, de, in hun ogen, lagere bevolking?!
Als dat zo is, als dàt de reden van dit afkeurend gedrag is, en ik denk dat dat inderdaad zo is, dan betekend dat eigenlijk dat alcohol nog een beetje een taboe is.

Al met al vind ik het eigenlijk een beetje raar. Als je niet van melk houdt ga je toch ook niet raar doen tegen mensen die wél melk drinken?: "oh my god! Zag je dat? Hij dronk melk! Dat is zó 2008! Ìk, en mijn mening is de enige mening, vind dat echt niet kunnen!"

lieve mensen, wees gewoon verstandig en laat elkaar met rust. Bestel, net zoals mij, een colaatje en doe niet zo neerbuigend tegenover mensen die wèl een drankje drinken.

Dat je van water houdt wilt nog niet zeggen dat je het recht hebt andere alcohol te verbieden.

Origineel gepost op: 03-03-2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten