Life is like a Bride; Beautiful, Expensive, Precious and Hysterical

woensdag 27 april 2011

En dan begin je een blog

Waarom bestaan er Blogs? Waarom beginnen mensen een Blog? Waarom begin ik een Blog. Een Blog is toch een soort dagboek, een openbare dagboek. En laat ik heel eerlijk zijn, ik was nooit heel goed in dagboeken schrijven. Ik begon er altijd aan, maar maakte het nooit af. Ik vond het saai, nutteloos. Praten gaat toch veel sneller? Met praten kan ik veel beter uit mijn woorden komen.
Toch houd ik wel van schrijven. Ik vind het leuk om te schrijven. Goed ben ik er niet per se in, maar zo af en toe komt er nog wel iets nuttigs uit mijn mond (lees: pen).
Waarom ik dan niet gewoon een dagboek koop? Net zoals vroeger ben ik daar nog steeds niet zo goed in en dol op...Niemand leest het. Dat is ook wel de bedoeling van een dagboek, zo persoonlijk en alles, maar dan schrijf ik het voor niks. Een blog, dat kunnen mensen het tenminste lezen. Ik schrijf dan tenminste niet voor niks. Voor mezelf schrijven vind ik maar niks. Tenminste niet direct. Indirect is het natuurlijk fijn. Als ik een blog begin heb ik tenminste het idee dat mijn geschrijf niet voor jan met de korte achternaam is.

Klinkt dit alles gek? Tja...ben ik ook wel een beetje. Ik kan zelf bepalen hoe persoonlijk ik het maak, hoe dagboekachtig. En toch schrijf ik het voor mijzelf, maar níet voor Jan Lul (sorry, nu toch gezegd). Ik vind het gewoon leuk om ergens mijn mening over te geven, irritatie over te uiten of gewoon iets te vertellen waarmee ik zit.

mensen van mijn opleiding zullen nu wel denken waar ik de tijd vandaan haal. Of ik die tijd wel heb. Theoretisch én praktisch gezien niet. Maar ja, moet toch iets hebben als ik mijn huiswerk probeer uit te stellen. verwacht geen al te diepe verhalen van me, gaat niet lukken. Als ik dat zou willen doen, dan koop ik wel een dagboek.


Just hold my hand tight, so I'll will never lose you

Geen opmerkingen:

Een reactie posten