Life is like a Bride; Beautiful, Expensive, Precious and Hysterical

dinsdag 4 oktober 2011

lijstjes

Aantal korte fragmenten over verschillende onderwerpen.

boodschappen doenStrijken
Blog schrijven over lijstjeE-mail versturen naar coördinator
Lijstjes. Ja, mensen die mij kennen weten dat ik graag met lijstjes werk. Op de een of andere manier zien mensen dat vaak als een slechte eigenschap. maar waarom eigenlijk? Het helpt mij.
Ik zat laatst totaal in de stress. Zag door de bomen het bos niet meer en besloot een lijstje (lees: LIJST) te maken met alles wat ik nog moest doen zo snel mogelijk. En dat hielp. Meteen. Het gaf mij duidelijkheid over wat ik nog precies moest doen en zorgde voor inzicht in hoe ik dat wilde doen. Zelfs toen het lijstje nog helemaal vol stond, en ik niet wist waar ik moet beginnen en hoe ik dat moest doen, maar voornamelijk dat ik er geen zin in had om te doen, zorgde het wel voor meer rust. Maar ja, rust is ook maar een relatief begrip. Ik kan wel een berg strijkgoed gaan strijken maar de volgende was komt er al weer aan. Mijn kat Dino zorgt ook voor de nodige onrust, stage, school, ziekenhuis, etc. Ondanks het maken van lijstje en ook als ik hélemaal niets te doen heb, zelfs dan is er geen rust. Niet bij mij en niet in mij. Ik denk dat ik klaar ben voor kinderen.






Just hold my hand tight, so I'll will never lose you

Geen opmerkingen:

Een reactie posten